Szabadidős blog

A blogom a következő főbb témákról tartalmaz bejegyzéseket: túrázás, mászás(boulder), bringázás, fotózás, regények és talán egy kis IT.

Fuji FinePix S5600 - Part I. A Veterán

2010.02.09. 15:24 | hiking | Szólj hozzá!


2006-ban - amikor elkezdtem melózni - vettem ezt a csodálatos gépet. Fuji FinePix S5600. A vásárlásnál nem voltak komoly szempontok, ez előtt csak egy Mercury xy gépem volt, ami elég nyomi volt. A döntés úgy született végül meg, hogy ez biztos jó képeket csinál, mert nagy objektív van rajta :) A tudásomat a fényképezéssel kapcsolatban azóta sem bővítettem. Lassan 4 éve van meg, és csak 5000 képet csináltam vele, és néhány videót, de nagyon jó helyekre kísért el, kirándulásokra, túrázásokra, melegben, hidegben. Kissebb hóesésben is. Mindig auto(mata) módban használtam, és komprumisszumot kellett kötnöm, hogy bizonyos esetekben nem tudok vele jó képet készíteni, pl este.

Most viszont eljött az az idő, amikor a lassan 4 éves gépemet megtanulom használni. Még nagyon az elején tartok, elolvastam pár doksit a fotózásról, megnéztem fórumokat, és fotós oldalakat, ahol véleményezik a másik munkáját. Ebből is sokat lehet tanulni. Tippeket adnak a profibbak, hogy miért rosszul komponált a kép, vagy kicsit hosszú záridőt használt, vagy hogyan oldja meg, hogy ne égjenek ki részek. Szoktam még ilyen oldalakról letölteni a képeket is, mert a metaadataiból sokat lehet tanulni. Ha látok egy érdekes képet, akkor megnézem milyen beállításokkal készült és én is kipróbálom. Hamarosan képekkel fogom bemutatni, hogy miket bénázok.

Addig is akit érdekel a gép nézze meg az adatlapját.

A képeket a http://pixinfo.com/ weboldalról szedtem, és oda is linkelet, így remlem nincs harag :) A linkre kattintva a teszt-het juttok.

Szerk: 2011.03.23

Hmm, a cikk írása óta eltelt 1 év. Még megvan, most tartok a 17000 exponál. Jól rávertem az 5000-re :) Sok szép és jó képet készítettem.

Címkék: fuji finepix

A bejegyzés trackback címe:

https://hiking.blog.hu/api/trackback/id/tr911742882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása