Hétvégén felszereltem a bringára egy Zoggie fékkar (ilyet) párt (1,110 HUF) és egy Shimano Alivio (SL-MC40) váltókar párt. Alap cuccok, de a mostaninál sokkal jobbak. A fő indok a cserére fém fékkar volt. Sokkal keményebb lett a fékezés, és hatékonyabb is.
Most jött meg az első váltó is Shimano Alivio (FD-M411). Délután megyek érte, és felkerül a bringára. Lassan, de fejtődik a drótszamár.
A váltókarok cseréje, elég egyszerűen megvolt, kb ezek a lépések
- fékből ki kell akasztani a bowdent
- markolat le
- fékváltókar le, amit egy csillag csavar fog
- váltókar fel
- fékkar fel, és körülbelülre megszorítva, egyforma imbuszos csavarral
- fékbowden visszaakasztása
- Ez a lépés a legnehezebb, mert a váltókarhoz adott bowdent be kellett fűzni az első és hátsó váltóba. Nem írnám le a folyamatot, mert hosszadalmas, és ezek beállításáról sok leírás van a neten, és Shimano doksikban is (magyarul is).
Az eredmény, keményebb fékkar. A váltás nem lett jobb vagy rosszabb, nem kiemelkedő, de a váltókar csere amúgy is csak a kényszer szülötte.