Szabadidős blog

A blogom a következő főbb témákról tartalmaz bejegyzéseket: túrázás, mászás(boulder), bringázás, fotózás, regények és talán egy kis IT.

Kipróbáltam II. Olympus Fe-26

2010.02.22. 16:27 | hiking | Szólj hozzá!

Igazából nem kipróbáltam, hanem megvettem a feleségemnek. Bulifotózni, kirándulsokra (ahol fontos, hogy ne lógjon rajta vagy rajtam egy nagy gép) jó lesz.

 

 

 

 

 

A képet a http://pixinfo.com weboldalról szedtem, és oda is linkelet, így remlem nincs harag :) A linkre kattintva az adatlapjához juttok.

Első gyakorlati tapasztalat amikor hazajött a párom a parkból, és ott kattintotta az elsőket. Azok a képek nem lettek jók amin rajta van az ég is (erős napsütés volt). Ha nincs rajta egész jó képet készít, ha csak az eget akkor is, de egyszerre nem akar menni, és nem is erőltettem sokáig. Aztán kipróbáltam a makro-t, és dobtam egy hátast. Az enyém közel sem tud ilyen közelsől képet készíteni. Sima makro és super makro mód van rajta, kell is, mert makro módban nem működik a zoom. A tesztképeket majd este feldobom, ha nem felejtem el.

Komponálás. Valami iszonyat könnyű vele jó képet komponálni, nem tudom miért. Talán a nagy LCD miatt van, a sajátomon a keresőt használom csak. Szerintem nagyon jó képeket komponáltam makróval. A makro-s fényképezést nagyon élveztem. A sima parkos képek általam sem igazán sikerültek jóra. De sokat segített a fehéregyensúly napocskára állítása, valamint a fényerő sötétebbre állítása, ami kicsit macerás, a menüből kell, de nem vészes.

A vakumódok közt van sima, derítős és vörösszem mód, de a vörösszemet utólag is el lehet távolítani a képekről a fényképezőgépen. Van benne pár jópofa szűrő, lehet velük játszadozni, szerintem nem sok, de nem is kevés. Pont elég.

Amit kifizettem érte, azt a pénzt megérte szerintem. a 3x optikai zoom is elég ebben a szegmensben, a digitális képstabilizátort még nem tudtam tesztelni, de kitalálom a módját.

Két AA elemmel vagy aksival megy, de ezeket nézzétek meg az adatlapján...

Ami baromita tetszik, az az energia takarékos mód. nagyon jó, Nekem bejön. ha jól emlékszem 5mp (talán 10) és az LCD elsötétül teljesen, bármelyik gombra feléled, nem lassú, nem szar, jól működik.

Tesztképek:

Beltérben is lehet vele szépeket fotózni, de nem könnyű. Ez a kép nem kézből, hanem az asztalra téve lett készítve. Kézből nem lettek ilyen jók. Persze vaku nélkül.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A szabadban már sokkal jobb a helyzet. Nagyon éles és színhű képet készítettem vele. Amíg nem állítottam be a WB (fehéregyensúly) értéket a "napocskára", addig sok kékes képet készítettem. A beállítás után csak akkor volt gond, ha a kép kb 1/3-át már az erősen kék ég tölti ki.

Az éppen kibúly hóvirág kiválóan megörökíthető a Super makróval.

Nem tudom miért, de valahogy a sajátottam ilyet nemtudom. Legalábbis nem olyan egyszerűen mint ezzel a géppel. Valamiért ezzel jobb képeket komponálok, kevesebb idő alatt.

És akkor pár kép magáról a fényképezőgépről:

~20.000 HUF-ért én elégedett vagyok vele. Szerény véleményem szerint megéri az árát.

Címkék: zoom olympus vaku képstabilizátor fe 26 fényerő

A bejegyzés trackback címe:

https://hiking.blog.hu/api/trackback/id/tr591781260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása