Szabadidős blog

A blogom a következő főbb témákról tartalmaz bejegyzéseket: túrázás, mászás(boulder), bringázás, fotózás, regények és talán egy kis IT.

Látogatás a Spider club teremben

2010.03.08. 18:44 | hiking | 6 komment

Pontosabban nem is csak látogatás volt, hanem másztunk is. Nem túlsokat, de velőset. Kellenesen kifáradtam a végére. A spider club egy kifejezetten igényes hely, most még. Aztán reméljük, hogy tartják is a színvonalat. Jómagam nem vagyok jó mászó, nagyon kezdő vagyok még, de azért elég sok fal nem tudott komolyabb gondot okozni. Pedig pár izgalmasat elölmászásban másztam, az elölmászást, pedig most tanultam, de tetszett nagyon :) A legkeményebb falakat meg se próbáltam, azokban már durva áthajlók vannak, de a legtöbb fal, azért jól mászható kezdőknek is.

A falak zöme függőleges, ami nekem azért is volt jó, mert én az Ujjerőbe járok boulderezni, máshova nem igazán megyek, mert ez van közel. Ujjerő is nagyon jó hely, aki ismeri tudja, aki nem ismeri annak elárulom, hogy ez csak boulder terem és a legtöbb fal áthajlós. Én imádom, nagyon lefárasztom itt magam, és nagyon jó kondit szedtem fel. Amikor elkezdtem a mászást, akkor is jó kondiban voltam, de amint egy apró fogást kellett megfognom bajban voltam. Mostmár egész kicsiket is hasznosan meg tudok fogni. Érzem a változást, pedig heti egyszer járok csak. Sajnos. De a kemény ujjero-s edzések mellett jó lesz néha a Spider club-ban mászkálni.

Annyi megjegyzés, hogy a Spider club nem olcsó. Íme egy összehasonlítás, amit fejből írok, de remélem  jól :)

Spider Club vs Ujjero
 Spider C.Ujjerő
Napijegy1,500 HUF1,200 HUF
Mászócipő bérlés500 HUF300 HUF
Ziazsák magnéziával200 HUF300 HUF
Beülő300 HUFnincs
Karabiner150 HUFnincs
Kötél elölmászáshoz500 HUFnincs
Lapka150 HUFnincs

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az látszik, hogy másfajta a szolgáltatás, de akkor sem értem ezt. Miért drágább a napijegy? Nincs egyetlen boulder fal sem, és szivacs sem. Legalább a beülő benne lehetbe az árban. Az nagyon korrekt lenne. Mi lesz ha megnyitják a még készülő részeket? Vajon 2000 HUF lesz a jegy? Remélem nem. Most megyek cipőt és beülőt venni, mert úgyis kelleni fog, de akinek nincs semmije, az vigyen magával kb: 2,800 HUF-t. Cserébe kap egy ingyenes oktatást a biztonságos mászásról.

Szóval jó jó, de nekem drága kicsit. Vagy legalább legyen benne a napijegyben a beülő ára.

Címkék: mászás boulder mászócipő karabiner spider club elölmászás beülő

A bejegyzés trackback címe:

https://hiking.blog.hu/api/trackback/id/tr871821872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szvsz 2010.05.19. 13:18:21

Tévedés, a falak zöme NEM függőleges, hanem kihajló. Ha jól számolom, 8 függőleges út van +2 (ugyanazon a falon 2 út) ami ugyan függőleges, de van benne egy áthajlás.
Ettől persze még a kezdők is megtalalják a számitásaikat, jól lehet a spiderben fejlődni.

szvsz 2010.05.19. 13:35:25

"miért drágább a napijegy?"
Tippelek: az ujjerő egy eldugott kis zug (véletlenül sem fikázni szeretném) a spiderhez képest.
Tehát ha összevetjük, hogy mekkora infrastrukturális külömbséget (nagyobb terem - több energia/fűtés/világitás, több és magasabb út, nagyobb számú személyzet, biztositott uatak, több eszköz, több fajta bérelhető eszköz) kell fenntartani -és ennek a beruházásnak még meg is kell térülni valamikor-, akkor nem is nagy a 2 belépő között az eltérés. De szerintem egyáltalán nem ildomos összevetni egy ekkora mászóterem árát egy kis bolder klubbal...
Szivacs a kötéllel történő biztositás miatt nem kell (bár pár hete nem ártott volna :( ... )
A boulder terem kiépités alatt áll, ha elkészül további 450 m2 fallal bővül a hely.
A belépő áránál illene estleg más helyekkel is összehasonlitani. Pl. az everest ennél drágább volt, de igénytelen, és kezdők számára lényegesen élvezhetetlenebb, a spiderhez képest az utak meg hirtelenjött-ötletszerűek.

hiking 2010.05.19. 20:40:24

@szvsz: Lehet, hogy igazad van, csak érzés alapján írtam meg a véleményem :)

hiking 2010.05.19. 20:48:58

@szvsz: Erre is válaszolok. Többé kevésbé egyet kell értenem veled, hisz látszik, hogy jobban értesz hozzá. De az eldugott kis zug túlzás. A Budafoki eldugott? A Spiderbe sem egyszerű bejutni, de ez már egyéni vélemény, kinek mi.
Így, hogy van beülőm és cípőm meg lapkám, már elégedett vagyok az árral :) A boulder terem jó rég óta kiépítés alatt áll, nagyon várom. Az Everestről nem is akarok beszélni, volt szerencsém 1-2 alkalommal.

Szépen leírtad a pozitívumokat, de van negatívum is, és akkor így lesz a dolog kerek. Pl most voltam pár napja, és szomorúan konstatáltam, hogy ugyan azokat az utakat kellett megmásznom mint 2 hónapja. Talán volt változtatás, nem tökéletes a memóriám, de nem sok lehetett. Azért az ujjerőben (már csak a versenyek miatt is) sűrűn vannak új utak, ami baromi jó. Már kezdeném unni, és akkor.. bábumm.. :D

Valószínűleg nem lehet könnyű jól vezetni egy olyan termet, folyamatosan jöhetnek a gondok. Amit még észrevettem, hogy néhány kötél olyan volt, hogy alig bírtam biztosítani, a mellettem lévő lánynak meg nem is sikerült biztonságosan. Mindig fel kellett szólnia, hogy várjon,mert nem tudja behúzni a kötelet.
Majd javul ez...

szvsz 2010.05.20. 08:51:55

@hiking: igen, a spiderben nem epitik at az utakat, halistennek.
Igy tenyleg ugyanazokat kell maszni, de rengeteg ut van es nagyon jol lehet fejlodni, tehat amig a legnehezebbeket nem csinaltad meg addig akad ujdonsag :)
En nyitas ota oda jarok, heti 2x, de nagyon sok uton meg egyaltalan nem voltam.
A kotelek zomet kicsereltek par hete, de azert maradt egy-ket allig hasznalhato hulladek. Mentsegukre szoljon, hogy a kotelek tenyleg hihetetlen gyorsan ammortizalodnak, mar az ujakon is latszik a hasznalat.
A boulder terment szerintem nem fogjak osz/tel elott megnyitni, de ha eljon az ideje, remelem nem noveli majd az arakat. Elvegre tobb es tobbfele fal -> tobb vendeg -> tobb bevetel. Bar ez nemileg ellentmond az elozo kommentemnek :)
Biztos jo lesz, Todi eszmeletlen jo utakat epitett eddig is.

hiking 2010.05.20. 13:32:56

@szvsz: Ez már tényleg a "Kinek a pap, kinek a papné" esete, hogy jó az, ha vannak új utak, vagy sem. Én az előbbit szeretem. Arra én is kíváncsi vagyok, hogy emelik-e az árakat vagy sem.

Viszont ha boulder terem lesz, akkor tényleg nem árt egy jó szellőztető rendszer is. Az Ujjerőben pl ez is nagyon jó. Sosincs ziafelhő, és mindig kellemes a klíma. Azért ezt sem olcsó fenntartani. De nem akarok visszakanyarodni abba az irányba, hogy az egyiket a másik kárára dícsérjem :)
süti beállítások módosítása