Szabadidős blog

A blogom a következő főbb témákról tartalmaz bejegyzéseket: túrázás, mászás(boulder), bringázás, fotózás, regények és talán egy kis IT.

QUECHUA Forclaz 500 túracipő

2010.02.09. 14:59 | hiking | 4 komment

Nos, vettem egy ilyen bakancsot pár hete. Sajnos nem vagyok vele igazán megelégedve. Ugyan sokat nem használtam, egy ~13km-es havas túrán voltam benne és egy ~15km-es hótaposó túrán.

Az első túra alkalmával teljesen jól szerepelt. Nem ázott be, a bokámat jól tartotta. Kényelmes és könnyű is. Nekem a tapadása is tetszett. Sőt, párszor beszakadtam a kis mélységű patakocskába is, és mégis szárazon tartott.

A második túra alkalmával - ami nem is túra volt, inkább csak séta a közeli kiserdőben - már nem voltam ilyen elégedett. A zoknimon megjelentek a nedvesség nyomai. Az igaz, hogy nem éreztem vizesnek magam, és nem is fázott benne a lábam még soha.

A harmadik túra. Ez egy hótaposó túra volt, ~15km. Végig meleg volt, és nem éreztem vizesnek, pedig beázott egy kicsit. Nem csucsogott, de nedves volt a zoknim. Ez a rossz hír. Lehet, hogy vissza megyek vele a Decathlonba, és megkérdezem, hogy mi a teendő, de az is lehet, hogy 15.000 Ft-ért ennyit kapok. Végülis annyira nem vagyok elégedetlen, csak kicsit szomorú. Arra számítottam, hogy majd 1 év után kezdi elveszíteni a vízhatlan tulajdonságát. Nincs vész, venni fogok impregnáló spray-t. 

A fentiek olvasása közben figyelembe kell venni, hogy a szerző nem szakértője a témának. (Mint ahogy semminek sem vagyok szakértője :))

Címkék: túra hiking bakancs

A bejegyzés trackback címe:

https://hiking.blog.hu/api/trackback/id/tr571742814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

verticallife · http://verticallife.polomania.hu 2010.04.07. 16:00:37

Szia!

Nekem is ilyen cipőm van, és nekem nem volt vele soha semmi gondom, pedig bokáig álltam benne a Dunában, és több havas túrát is megtettem benne. A zoknid nedvesedése lehet izzadtság is, de ha tényleg úgyérzed beázik, vidd vissza nyugodtan a Decathlonba. Én több évig dolgoztam ott, minden túra és mászó cuccom onnan van, mindennel meg vagyok mai napig elégedve, és eléggé figyelnek arra hogy ne "hidd azt" hogy "15.000-ért ennyit kapsz". A cipődnek 100%-ig vízállónak kell lennie, ha nem az, vidd vissza, a garancia vonatkozik rá. Elvileg vissza kell, hogy vegyék, bár ez kicsit nehezen bizonyítható garanciális probléma.

További jó mászást, jó blogolást!

Üdv,
Pozsonyi Róbert

hiking 2010.04.07. 16:07:33

Szia Róbert!

Köszi a hozzászólásod, megváltoztattad a véleményem egy perc alatt, mert mint láthatod, bizonytalan is vagyok.

A következő túra alkalmával megpróbálom újra tesztelni, és meglátjuk beázik-e. Pont venni akartam impregnáló spray-t hozzá.

Biztos, hogy nem nedvesség volt egyébként, mert erre gondoltam akkor is. A nedvesség foltok pont ott voltak, ahol beázhatott. Arra gondoltam, hogy a hó, a lábfejem hőjétől olvadhatott meg, és nedvesedett át a cipő a nap végére.. De ha beázik, visszaviszem.

verticallife · http://verticallife.polomania.hu 2010.04.07. 16:24:31

@hiking: Impregnáló spray segíthet, de a cipőben elvileg olyan membrán van, ami nem engedi átázni. Ahol mégis bejuthat a nedvesség az a cipőfűző, ami átnedvesedik még akkor is, ha kamásli van rajtad.

Próbáld ki, ha mégis beázik akkor nyugodtan vidd vissza, lehet hogy valami illesztési hiba. Ha vissza is viszed, én megpróbálnám újra ezt a cipőt a helyedben, mert máshol nem nagyon kapsz ennyiért ilyen vízálló, 2 évig garanciális cipőt. Sajnos a nagy számok elve alapján becsúszhatnak hibás darabok. Arra vigyázz nehogy kimosd a cipőt ha nagyon piszkos lesz (rendes mosószerrel) mert akkor annyi a membránnak.

hiking 2010.04.07. 19:24:45

@verticallife: Köszi a tanácsot. Tisztítani csak sima vízzel, vagy szappanos vizes szivaccsal szoktam, és kiteszem száradni a polcra. Elvileg így jó, és nem gyorsan szárad.

Ha vissza is viszem, ugyan ilyet akarok, mert egyébként tetszik, kényelmes, és komfortos.
süti beállítások módosítása