Szabadidős blog

A blogom a következő főbb témákról tartalmaz bejegyzéseket: túrázás, mászás(boulder), bringázás, fotózás, regények és talán egy kis IT.

Rókahegy - sziklamászás

2011.07.11. 14:10 | hiking | Szólj hozzá!

Vasárnap reggel 7-kor ébredés, a tegnap este gondosan összeszedett holmikat, a reggel készült szendvicsekkel kiegészítve elindultam a Lágymányosi-híd 103-as buszmegállójába, ahol felvettek, és indulhattunk Róka-hegyre. Érkezés, laza bemelegítés, és indult az első V-ös út. Idén először voltam sziklát mászni, ez életem kb 3. vagy 4. alkalma (nem emlékszem, hányszor voltam Bajóton). Első 2-3 út annyira nem volt élvezetes, V és V+-ok voltak, de nem éreztem magam formában. Viszont ahogy telt az idő, egyre jobban és jobban ment, ami jót tesz az önbizalomnak és a kedvnek. A nap végére maximálisan elégedetten indultam haza. 

Az utolsó előtti út egy VI+-os volt, ami tényleg elég nehéz volt. Inkább izomerő mint technikai tudás szükséges hozzá. Nagy nehezen, de meglett. Nagyon elfáradtam, mire felértem, ebben a tűző nap is nagy szerepet játszott. Tegnap árnyékban 38 fok volt. Az utolsó utat pedig kétszer kellett megmászni, mert egy társam nem tudta elölmászásban befejezni, és maradt még egy nitt és a stand. Amikor felértem, akkor jöttem rá, hogy nem vittem expresszt. Ez lelkileg eléggé megviselt akkor, abban a fáradtsági stádiumban, nem is mozdultam hosszú percekig, mire aztán leereszkedtem, felvettem 2db expresszt, és nekiindultam újra. Már első alkalommal is nehéz volt feljutni, másodjára még nehezebb! Ráadásul már a verejték is a szemembe folyt, úgy izzadtam, hogy képtelenség volt törölgetni, ezért nem is próbálkoztam már vele. Amikor felértem a karabinerig, akkor felnéztem, hogy hol a következő nitt, mert onnan már elölmászásban kell folytatnom. Nem fogjátok elhinni, de a következő 5-6m még nehezebb volt mint az addigi kb 8-10m. Teljesen reménytelennek láttam, de nekiindultam, néha nagyot kockáztattam (merész, instabil lépés/fogások), és magam sem értem hogyan, de feljutottam!! Sikerült!! Szerintem az akarat vitt csak fel, mert olyan helyeken kapaszkodtam meg, és olyan tolásokat csináltam amit nem szoktam. Többet mertem vállalni ami kockázatos is volt, de sikerre vezetett!

Őszintén mondom, nem lesz könnyű megismételni egy ilyen sikerekkel teli napot.

A bejegyzés trackback címe:

https://hiking.blog.hu/api/trackback/id/tr773057485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása