Szabadidős blog

A blogom a következő főbb témákról tartalmaz bejegyzéseket: túrázás, mászás(boulder), bringázás, fotózás, regények és talán egy kis IT.

Digitális fényképezés - II. Objektív

2010.02.10. 23:34 | hiking | Szólj hozzá!

A cikk elolvasása előtt figyelembe kell venni, hogy ez nem cikk, hanem blog, amit inkább magamnak írok, meg azoknak akiket érdekli a téma, de nem vagyok szakértője a témának. A bejegyzés tartalmazhat valótlan állításokat, netán totális baromságokat!

Mostmár értem mit jelent a gépemen a 38-380mm. És azt is, hogy honnan van az az érték, hogy 10x optikai zoom.

A 38mm jelenti (kisfilmes formátumban) a fókusztávolságot. (=gyújtótávolság, ha nem tévedek) Ez nagylátószögnek számít, azaz viszonylag nagy teret lehet vele befogni. Ha jól tudom 50mm-ig nagylátószög a neve. A 380mm véletlenül pont a tízszerese (10x) a 38mm-nek. Itt a lencsék átrendeződéséről van szó, és így kapunk teleobjektívet. Amivel jóval kissebb teret tudunk befogni, de azt közelebbről, anélkül, hogy felé mozdultunk volna. Komolyabb gépéket azt hiszem ez külön objektív, de kompakt gépeken (mint az enyém is), a nagylátószögű és teleobjektíveket egyben valósítják meg a lencsék mozgatásával.

Minden világos lenne, ha tudnánk mi az a fókusztávolság. Amennyire tudom - ha rosszul tudom, akkor később javítom - ez az érzékelő lapka (CCD) és a lencse közötti távolság. A 38mm (a 380 még inkább) elég soknak tűnhet. Az is, de mint írtam, ez a kisfilmes formátum-ra átváltott érték, ami a valóságban 6-63mm-t jelent. Ez már korrekt, de bevallom, és a saját szememmel is megnéztem. Bekapcsoltam a gépet, bámultam a lencséket, és játszottam a zoom-al. Engem meggyőzött. (Állítólag 28mm-es nagylátószög az ami elég jó. A 35 (vagy 38, ami nekem is van) nem számít túl jónak, inkább csak átlagos.)

Annyit még mondanék, hogy olvastam, hogy a "legjobbak" a fix fókusztávolságú objektívek. Mert azokban nincs annyi lencse (igaz, az enyémben 11 lencse van), ami nem okoz akkora fénytörést. Akinek van pénze vegyen legalább 4 objektívet. Egy utazósat, ami kb 28mm-200mm vagy nagyobb, egy nagylátószög objektívet, egy közepeset, és egy teleobjektívet, Lehetőleg fix fókusztávolságút, de ha arra nincs lóvé akkor minél szűkebb átfogásút, azok annál jobbak.

 

 

Címkék: objektív fókusztávolság

A bejegyzés trackback címe:

https://hiking.blog.hu/api/trackback/id/tr541748135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása