Szabadidős blog

A blogom a következő főbb témákról tartalmaz bejegyzéseket: túrázás, mászás(boulder), bringázás, fotózás, regények és talán egy kis IT.

Élménybeszámoló, Duna Maraton 2010

2010.07.06. 20:32 | hiking | Szólj hozzá!

Azt még nem is gondoltam át mióta beértem a célba, hogy mennyire volt ez jó vagy rossz élmény. Most megpróbálom. 

Korán érkeztünk, alig 7 óra után vettük át a rajtszámot. Kajálás és öltözködéssel igazából gyorsan elment az idő, alig néztünk szét. Én még vettem egy X-Fuel Maraton gélt. A rajthoz állásról majdnem lekéstem. Nagyon izgultam, a pulzusmérő is erről tanúskodott, mert 120-at is mutatott néha. Amikor végre elindítottak minket, még nagyon furán éreztem magam. Első maraton, sok minden járt a fejemben, pl az, hogy tartanom kell a saját tempómat, de erre képtelen voltam. Amint úgy éreztem bírom, próbáltam tartani a tempót, vagy előzgettem. Hamar elfáradtam, de szomjas vagy éhes nem voltam soha. Az első frissítőt észre sem vettem, a másodiknál megálltam, és víz helyett oda álltam ahol "iso"-t kínáltak. Nagyon finom és édes volt. Ezután már csak egy frissítőnél álltam meg, kettőt kihagytam, mert mindig volt elég a kulcsomban. Enni egy műzliszeletet ettem kb féltáv után nem sokkal, és 50 km-nél megettem a gél-t is. Nem vártam meg amíg éhes leszek. 

A tempót viszont soha nem jól választottam meg. Amit nagyon elrontottam az az volt, amikor már féltáv után fáradtan volt egy kis aszfalt, és amint pihentnek éreztem magam, elkezdtem nyomni, aminek az lett a vége, hogy az aszfaltos lefelé után az emelkedőhöz is fáradtan érkeztem. Kemény menet volt. Volt pár technikásabb rész, mint pl a sárfoltok és átfolyások/patakok?! ezek simán megvoltak. A lefeléken sokszor feltartottam másokat, de a végére már jobban ment, és akiket elengedtem, több-kevesebb sikerrel tudtam követni. 

Majd az 57. km-nél kaptam egy defektet. Normál körülmények közt csodálkoztam volna, de itt a maratonon sok nálan sokkal jobb minőségű bringákat láttam a feje tetejére állítva. Titkon bíztam benne, hogy én elkerülöm. A Bükk maratonban ez pont a végére esett volna. Más technikai probléma szerencsére nem volt, és semmim sem fájt a végére. A fáradtságon kívül semmi bajom sem volt. De a fáradtságot is csak az emelkedőkön éreztem. Viszont az esés miatt még ma is fáj a lábam egy kicsit.

Nekem nem volt gondom a középtáv útvonalával, minden tetszett, nem tévedtem el. Esés csak egy volt, az is csak azért, mert előttem már nem bírta a srác az emelkedőt, leugrott, de kikerülni nem sikerült, elestem. A legtöbbször azért kényszerültem a durva emelkedőkön tolni, mert előttem leesett valaki, és nem sikerült mindig kikerülni. De ha ilyenkor nyeregben maradtam volna, talán még jobban kifáradok, talán nem is bírtam volna. Sokat kell még edzenem.

Végül a kategóriámban a 118 indulóból a 82. lettem. Nem túl előkelő hely, de sok volt nekem ez a 68km.

Pár adat:

  • átlag sebességem 13,1km
  • átlag pulzus 167
  • max pulzus 197
  • 180 pulzus felett töltött idő 55perc
  • 4223 elégetett kalória

Eddig sose volt 196 felett. Összesen 55 percig voltam 180-as pulzus felett az első 10-20 km-en. Utána szerencsére csökkent, mert nem bírtam volna már sokáig. 

A Bükk maratonra még nem 100%, hogy nevezek. Edzek még, és majd meglátom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Címkék: duna maraton

A bejegyzés trackback címe:

https://hiking.blog.hu/api/trackback/id/tr502134124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása