Szabadidős blog

A blogom a következő főbb témákról tartalmaz bejegyzéseket: túrázás, mászás(boulder), bringázás, fotózás, regények és talán egy kis IT.

Kipróbáltam III. Panasonic DMC-TZ7

2010.05.20. 00:20 | hiking | Szólj hozzá!

Azt kell mondjam, nagyon tetszett. Ha jól tudom ~70.000-ért vették, és szerintem ennyit meg is ér egy átlag embernek. Olyan átlag embernek, aki azért kihasználja a lehetőségeit. Apró beállításokkal nagyon szép eredményt lehet elérni. Pl amit szerintem ennél a gépnél nem érdemes az autómatára bízni, az a WB (fehéregyensúly) és az ISO érték beállítása. Azt javaslom, hogy a WB-t állítsuk be mindi kézzel, főleg ha nappal szembe kell fényképezni, akkor érdemes felsőhre állítani. Meglepő, de mégsem lesz hideg a kép :) Az ISO esetében én az ISOmax400-at ajánlom. Vaku nélkül is beltérben lámpafénynél egész jó képeket csináltam. A tesztképeken megnézhetitek. Egyébként ISO80 a legkissebb amit tud. Leteszteljük!

Külső

Amikor a kezembe fogtam, első benyomásom az volt, hogy ez egy drága gép lehetett, és már így is tetszik, pedig be sem kapcsoltam. Komoly szakmai érveket nem tudok felsorolni. Egyszerűen csak érződik rajta. A súlya sem kicsi. Felül a stereo mikrofon lepett meg, az elején meg a "HD MOVIE" felirat. A 12x optikai zoom-ról nem is beszélve, ami ilyen kis gépnél nagyon jóó. Kicsit kotyogósnak érzem a zoom gyűrűt, és használat közben nem is tetszett. Elég hülye megoldás szerintem. Aztán a hátulja. Egy giganagy LCD, ami szerintem gugasokat eszik. )Pont azért kaptam meg pár napra, mert vennem kell hozzá tartalék aksit.) az LCD-től jobbra vannak a kezelő gombok, de nem sok van belőlük, mégis elégnek tűntek. Fentről lefelé haladva, egy Felvétel/lejátszás kapcsoló, videogomb (gondolom nyomatják a HD videózási lehetőséget, de miért nem lehetett attól még a tetején lévő módválasztó tárcsára tenni?!), alatta a 4 irányú vezérlő gombok (fényerő, vaku, makro és időzített expo), végül legalul két gomb egymás mellett, a display (mód változtató) és egy q.menu/kuka gomb. Fényképező módban egy egy egyszerűbb  (vagy talán gyorsmenünek is hívhatnám) menüt nyit meg, de közben a téma is látszódik. Alul lehet betenni az SD kártyát (ebben egy 4GB-os van) és az aksit. Nekem tetszik a zárszerkezete. Jobb oldalt csak egy HDMI és egy AV/DIGITAL/MULTI csati van. 

Eddig csak a konyhában teszteltem, és inkább csak makro módban. Erről pár teszt fotót láthattok az alábbi linken: DMC-TZ7 Teszt fotók

Több kép, és tapasztalat holnap. Addig úgyse sokan olvassák  a cikket :)

Címkék: zoom makro hdmi iso

A bejegyzés trackback címe:

https://hiking.blog.hu/api/trackback/id/tr752016980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása