Szabadidős blog

A blogom a következő főbb témákról tartalmaz bejegyzéseket: túrázás, mászás(boulder), bringázás, fotózás, regények és talán egy kis IT.

Budapest-Esztergom-Vác Tour, 120 km

2010.08.01. 19:25 | hiking | Szólj hozzá!

Tegnap (szombaton) megint 120-at tekertünk, ezúttal északnak indulva.

Nagyobb térképre váltás

A kora reggeli eső miatt kb 9-kor indultunk a Szabadság-híd budai hídfőjétől. Majdnem végig bringaúton mentünk Szentendréig, ahol Pomáz felé véve az irányt, elkezdődött a túra legszebb része ami Vácig tartott. Itt már a kellemes zöld környezetben téptük az aszfaltot. Pomázon nem álltunk meg, azonnal nekivágtunk a Pilisszentkeresztig és még utána is tartó kb 4-6%-os emelkedőnek, ami dúrván 18,8km hosszan tartott. Pilisszentkereszten ejtettünk egy gyors kulacs tankolást, aztán tovább felfelé.

Az első komolyabb megállás a dobogókői felvezető melletti kiépített pihenőhelyen volt. Ettünk, megnéztük a térképet, utána elmondtam, amire már Pomázon rájöttem, hogy a személyim otthon maradt. Ez azért is volt gond, mert Szlovákiába is kitért a túra, igaz nem sokat. Megbeszéltük, hogy azért megpróbáljuk.

A pihenőhelyről elindulva gurultunk, és gurultunk, majdnem begurultunk Esztergomba, de az utolsó pár km-en már kellett tekerni. Esztergomig ugyan nem fáradtunk el, de az emelkedő (belőlem legalább is) sokat kivett a lábakból. Egy közértnél vettünk mézes puszedlit és kólát, amit nyugodtan, nem kapkodva fogyasztottunk, de utána, nyomtuk tovább, mert még sok volt hátra.

A Mária-Valéria híd túloldalán a "lakatlan" határátkelőn gond nélkül átmentünk. Szlovákiában rövig, de látványos kitérőt tettünk, jó minőségű úton haladva, és egy kisebb emelkedővel színezve az utat.

Letkésnél vissza a szintén üres határátkelőn Magyarországra, és az Ipoly mentén tekertünk a Dunáig, és a Duna mentén tovább. A látványt leírni felesleges, el kell menni, az út minősége jó volt, az idő kellemesen meleg, kicsit le is barnultunk. Vácra bringaút vitt be, majd a 2-es főút, de utóbbin nem sokat kellett menni. Vonat óránként 2 jár, ha jól emlékszem, de az egyik rövidebb útvonalon (35km). A jegy ára a bringáéval együtt 900HUF alatt volt.  ide még menni fogok.

Esztergomi pihenő, bringák

Esztergom,Mária-Valéria híd

Esztergom, Bazilika

Ipolydamasd pihenő

Dunakanyar, Szob és Vác között

Vác pályaudvar

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.