Szabadidős blog

A blogom a következő főbb témákról tartalmaz bejegyzéseket: túrázás, mászás(boulder), bringázás, fotózás, regények és talán egy kis IT.

Rock Climbing - Bajót Öregkő

2010.03.29. 15:06 | hiking | 3 komment

Szombaton megtörtént végre. Igen! Végre voltunk mászni kint a szabadban. Bajótra mentünk az Öregkő sziklára. Jó kis tanuló utak vannak III. szinttől VI-VI+-ig, ha jól láttam. Én három utat másztam meg.

• "kisördög"  top-rope, V- (kétszer)
  • "szénbányász" elölmászás IV
  • "életút" elölmászás V-

A szinteket még ellenőrzöm majd. A falak kb 14-15m magasak lehettek. És akkor két kép a "szénbányász" megmászása közben.

"kisördög" és a "szénbányász" utak lent voltak, utána viszont az első "terasz"-ról standból biztosítva indultunk. Mondanom sem kell, hogy minden tök új volt még nekem, a fogalmak is.

Ez volt a stand :)Innen én mehettem először mászni, izgultam is, mert itt még nem voltam tisztában a képességeimmel, és, hogy mennyire lesz tériszonyom. Azért volt itt rosszabb, mert eleve párkányról indultunk, standból, és ez már 15 magasan volt. Ráadásul elölmászásban egy V- utat. Ez volt a nap legnehezebb mászása számomra, de megérte, felejthetetlen élmény volt. Amikor megmásztuk mind a hárman

Bzz

és Stivi meg én, már a nap vége felé jártunk, még az ereszkedés volt hátra.

Ez tette fel a pontot az i-re. Sajnos nincs több kép erről, legközelebb sokkal több képet készítünk majd.

Ereszkedni nem tanultam meg elsőre, Bzz kötött be, kb a felét megjegyeztem, de szerencsére képen is meg lett örökítve. Érdekesség, hogy ereszkedés közben elkapott sutyorgából azt értettem meg, hogy csodálkoztak rajta, hogy valaki szabályosan ereszkedik. No comment!

A táj szép volt a párkányról.

Ezzel búcsúzom ami a képeket illeti.

Az örekgő-ről. Azt hittük esni fog, mégis mentünk. Egy darabig csak mi voltunk, de utána sokat lettünk, kutya, csecsemő, minden volt ami kell. Ez nem boldogító tényező. Az is tuti, hogy sisak nélkül nem megyek oda többet. Elég ilyesztő, amikor egy teniszlabda mérető kősuhan el 1-2 méterre a fülem mellett ilyesztő suhogással. Érezni lehetett az erejét a kőnek, ami valószínűleg szépen bezúzta volna a koponyám.

Úgy érzem, még van dolgom ott, biztos fogok menni párszor.

Címkék: mászás szikla ereszkedés top rope

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

verticallife · http://verticallife.polomania.hu 2010.04.07. 16:03:14

Akkor már ide is kommentelek :)

Tényleg meglepő mennyiségű eszközt használtatok ereszkedéshez, de fő a biztonság. A sisak használatáról annyit, hogy én ott Bajóton tanultam meg a sisak fontosságát, ugyanis sikerült egy említett teniszlabdának fejbetalálnia, nem voltam szép látvány :)

hiking 2010.04.07. 16:11:21

@verticallife:
Ne is mond, be voltam tojva rendesen. Még nem vettem meg, de a decathlonban kinéztem ~12.000-ért egy Petzl sisakot. Talán jövőhéten megyek érte.

Köszi, hogy olvastad a blogom :)

verticallife · http://verticallife.polomania.hu 2010.04.07. 16:20:48

@hiking: Nekem is olyan van, nagyon pöpec darab, ha vigyázol rá sokági meg fog védeni!