Szabadidős blog

A blogom a következő főbb témákról tartalmaz bejegyzéseket: túrázás, mászás(boulder), bringázás, fotózás, regények és talán egy kis IT.

Kipróbáltam I. Canon EOS-500D

2010.02.16. 11:27 | hiking | Szólj hozzá!

Ma lehetőségem volt a kezembe kapni egy mérföldekkel jobb gépet mint az enyém. Ez mát tükörreflexes, és ez az első gép, ami jobb mint az enyém, és megfoghattam :) Nem olcsó, de nagyon jó vele képeket készíteni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A képet a http://pixinfo.com weboldalról szedtem, és oda is linkelet, így remlem nincs harag :) A linkre kattintva a teszt-het juttok.

Csak 4-5 képet készítettem, itt bent az irodában, vaku nélül. Itt annyi fény van, amennyi az ablakon bejön, villany lekapcsolva. Életemben először kattintottam stabilizátoros géppel, és meglepődtem amikor megnéztem a metaadatokat, de erre visszatérek majd. A makró módot nem kapcsoltam be, mert hirtelen nem találtam, és idő hiányában nem keresgéltem. Az asztalomonra tettem a telefonom és kb 1m-ről fényképeztem. Mint írtam nem volt sok időm állgatni, és a lenti posztokból látszik, hogy nem értek hozzá túlságosan, de manuál módban, számomra meglepően jó képet csinált. Pontosabban a záridőt az automatára bíztam, és ezt jól tettem.

A teszt képet kicsit megvágtam. Az adatai:

  • rekesz f5/6
  • záridő 1/30
  • ISO 1600
  • Vaku nincs
  • fókusz 55m (18-55mm-es objektív)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezek az adatok még annyira nem meglepőek számomra. A kép sötétebb is mint a többi, viszont az én gépemhez képest nagyszerű. Amikor nagyon meglepődtem, amikor megláttam,h ogy 1/2 és 1/4-es záridővel készítettem a fényesebb képeket, és nagyon éles is, de már nem tökéletes. A profiknak talán egyenesen homályos. Erről is egy leméretezett kép.

Fenti kép adatai:

  • rekesz f1/25
  • záridő 1/2
  • ISO 1600
  • Vaku nincs
  • fókusz 55m (18-55mm-es objektív) 

Egy nagyítás a fenti képről (1:1 arány):

Szerintem ezekkel az adatokkal nagyon jó. Én leglaább is nagyon örülnék, ha kézben ilyen paraméterek mellett, ilyen képet csinálhatnék az enyémmel :)

És akkor egyet csináltam a sajátommal is, összehasonlítás képpen. Ezt állványról csináltam.

Adatok:

  • rekesz f1/8 (ez a max)
  • záridő 1/20 (hosszabbal túl világos)
  • ISO 1600
  • Vaku nincs
  • fókusz 38m (38-380mm-es objektív)
  • Arány 1:1

Azt hiszem a kép magáért beszél. Ugyan nem tudtam ugyan azokkal a beállításokkal fényképezni, mert az én gépem nem tudja, de tágabb rekesz rövidebb záridő szabályt követve kb ugyan azt az eredményt kapnám a Canon-al ilyen értékekkel is. És szerintem ugyan olyan éles lenne. Azt a részt viszont nem tudom mi befolyásolja, hogy 1600-as ISO-val nekem nagyon szemcsés. Ha lejjebb veszem az ISO értéket, és hosszabb záridőt engedek, akkor az enym is lehet még szemm is. Talán kipróbálom, ha lesz időm.

Szerk: kb 2 órával később. Csináltam új képet a sajátommal, egy darabig elvoltam a beállításokkal, és állvány helyett az asztalra tettem. Jó eredményt kaptam. Íme:

Katt a képre!

Az első és a második fentebb be van linkelve nagyban. A 3. kép az érdekes. Azt is az enyémmel csináltam. Értékek

  • rekesz f1/8 (ez a max)
  • záridő 1/5
  • ISO 400
  • Vaku nincs
  • fókusz 38m (38-380mm-es objektív)
  • Arány 1:1

Nagy örömömre, azért kis ügyességgel meg tudtam közelíteni a kollégám gépével készült képet. Igaz, hogy azt kb 1-2 perc aatt összehoztam, de rögtön 4-et, az enyémmel meg ez a kép jó 10 perc is volt. De meg lehet csinálni. Bizonyos részletekben még élesebb is lett az én képem. Viszont ha a Canon EOS-5500D-re is rászánok még 10 percet, akkor azzal még jobb lenne, ebben biztos vagyok. De nem is az volt a cél, hogy az én majd 4 éves, alsóbb kategóriás gépemmel ugyan olyan képet csináljak, csak, az, hogy minél jobban meg tudjam közelíteni.

Na jó, még berakom ide a legjobban sikerült képet kicsiben, de egészben is :)

Tudom, túlexponált sajna, vagy a fénymérést ha spot-ra állítom... sajna fehér volt a fal mögötte, jobb lett volna a szürke asztal.

Még egy teszt kép párost belinkelnék, ami jól szemlélteti, hogy a fenti csalóka eredmény. A Canon még mindig aláz.

Canon EOS-500D

Fuji FinePix S5600

Az enyém zajosabb, de talán élesebb, de ettől nem lett szebb. A Canon valahogy szépen megoldotta, kicsit homályosabb, de nagyon szép. Azért itt megemlítendő, hogy az enyém 5,1 megapixelben készült, a Canonnal meg ha jól számolom 15-el.

Címkék: canon objektív makró fuji rekesz iso fókusz finepix záridő

A bejegyzés trackback címe:

https://hiking.blog.hu/api/trackback/id/tr211762740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása