Szabadidős blog

A blogom a következő főbb témákról tartalmaz bejegyzéseket: túrázás, mászás(boulder), bringázás, fotózás, regények és talán egy kis IT.

Bringaszerelés III.

2010.04.15. 13:03 | hiking | Szólj hozzá!

Sajnos nem készítettem képeket, de igazából nem is olyan jellegű szerelés volt, amitől képet kellene készíteni. Legfeljebb a végeredményről :)

Vettem egy b'Twin csomagtartót és egy erre nagyon hasonlító Xfact markolatot 1000 HUF-ért. A csomagtartó eredeti honlapján kicsit több info van

  • Kompatibilis 24", 26" és 28"-as kerékpárokkal
  • 1,3 kg (rendesen megéreztem amikor felemeltem)
  • Max. 25kg-al terhelhető. (Szerintem kibír ez engem is, 65kg)
  • 100% alumíniumból van
  • Minden napos hasnálatra tervezett

Akkor menjünk sorban.

1.) A szerelés.

A szerelésével nem volt semmi bajom. A csavarokat jó minőségűnek látom, a hozzá kapott szerszámok kielégítőek. Nem hiányzott semmi a csomagolásból. Két módon állítható (magasság és dőlésszög). Én sokkal egyszerűbbet vártam, mindenesetre, ez tuti jó szinte minden kerékpárra, és még jól is néz ki. A prizma meg KRESZ előírás (akkor is ha van villogó), legalább ennek is eleget tettem. Szóval a szerelés gyorsan megvolt.

2.) Első tapasztalatok

Még nem mentem vele azóta, de meglepődtem mennyit dobott a kerékpár súlyán ez az 1,3kg. Valamit valamiért. Még mindig jobb, mint amikor a hátamra izzad már az első 10 perc tekerés utána  hátizsák. És a hátsó zsebeimet is hasznosíthatom a mezemen. Azért kíváncsi vagyok milyen lesz vele tekerni. Azt jónak tartom, hogy a súlypontja hátrébb (kb pont középre) került. Remélem ennek pozitív hatásai lesznek, pl lejtőn nehezebben akar előrebukni. A 25kg terhelhetőség az biztosan nem komoly, de lehet, hogy tartósan ekkora súlyt szállítva megsínylené. Szerintem masszív. És hasznos is akasztó jár hozzá, amit a legalsó rögzítéshez kell betenni. Gumipókot használók életének megkönnyítésére való.

A markolattal meggyűlt a bajom. Először is az eredeti leszedésével. Sokat nem kínlódtam vele, elővettem a szikét, és szépen "lefejtettem" róla. Utána az új felhúzásánál rögtön leesett, hogy csak így nem fog sikerülni, és nem akarok széterőszakolni. Ezért ahhoz a módszerhez folyamodtam, amit a Discovery - How It's Made műsorában láttam. Kb 80 fokos vízben megpuhítottam, és így már könnyebben (de azért kellett nyomni rendesen) felcsúszott. Elvileg egy ilyen markolat nem nyomja el az ereket a csuklónknál, még a legvékonyabb kesztyűben sem. Kényelmes az biztos.

Képek:

Címkék: kerékpár csomagtartó mtb markolat

A bejegyzés trackback címe:

https://hiking.blog.hu/api/trackback/id/tr191923313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása